http://zazclub.kvalitne.cz , http://groups.yahoo.com/group/zaz_club
   18.02.2006  
 
-- Odkazy --
 
   Hlavní stránka
   Informace
   Galerie
   Bazar
   Registrace
   Srazy a akce
   Tuning
   Návody, opravy
   Odkazy

   Chat
   Fórum
   Kniha hostů
 
-- Členové --
 Charlie
 Scully
 Joe
 Jirka
 Medvid007
 Jarda
 Effa.čert
 Milky Way
 Hajpaj
 Jan Brus

 PIPA
 Karkulka
 Vick
 Trinity
 saniťák
 Maros-NEW
 Karel-NEW
-- Partneři --

-- Počítadlo --


Na diskusním fóru o tuningu máme založenu vlastní sekci - Tavria Club!! Zaregistrujte se zde a pak najeďte na sekci Tavria Club!!

Jak si sportovně upravit řadící páku...

     Když jsem na Internetu hledal fotky interiérů aut, často jsem viděl, že mají oproti sérii mnohem kratší řadící páku. Vypadalo to skvěle, a někde jsem taky četl, že je to i funkčně lepší. Když je páka kratší, lépe se řadí, a nemusí se do toho dávat tolik síly, což zabraňuje odpoutání pozornosti od řízení (nám majitelům Tavrije je určitě dobře známé zápolení se zařazením zpátečky:). Tak jsem začal po Internetu pokukovat po nějakém návodu. Auto mám první (asi dva měsíce) a řidičák jen o něco dýl, takže nejsem v této oblasti moc obratný a informovaný. Nic jsem bohužel nenašel, tak jsem se informoval od kamarádů, a pak jsem se dostal na stránky Tuningového Internetového Fóra (mimochodem velice doporučuji - forum.jinak.cz), kde mi hodně lidí ochotně a dobře poradilo. Sebral jsem odvahu a pustil se do toho. Výsledek je skvělý, určitě ho doporučuji těm, kteří zrovna nehodlají (a hlavně ani neumí) přestavovat motor nebo podvozek:)

Co budete potřebovat?
  • pilku na železo (lepší je flexa, ale pilka postačí:)
  • hodně námahy a trpělivosti (hlavně s tou pilkou:)

    Postup:
  • Nejdříve musíte odmontovat hlavu řadící páky (obr.1), proti směru hodinových ručiček
  • Až ji budete mít dole, změřte si, o kolik byste chtěli páku zkrátit, a v tomto místě si to naznačte, nezapomeňte, že ještě kus bude schovaný v hlavici, ať potom neřadíte na podlaze:)
  • Na naznačeném místě začněte řezat pilkou (obr. 2, obr 3.), já jsem si zařadil jedničku, a šlo to celkem dobře. Musíte však mít trpělivost. Pokud nemáte elektrickou brusku ani velké svaly budete se s tím trošku dřít. Mě to nějakou tu minutu trvalo.
  • Až odříznete vrchní kousek (obr. 4), měl by zbytek řadící páky vypadat takto (obr. 5).
  • Pokud jste si pořídili novou hlavu na páku (stojí kolem 250-350Kč), připevní se k tyčce páky imbusama (k tomu obrázek nemám, nechával jsem tu starou).
  • Pokud budete nechávat původní hlavu, bude trošku problém aby držela (není ji na co našroubovat). Dá se to vyřešit tak, že do vnitřku té hlavy nakapete Chemoprén, nebo prostě oblepíte zbytek řadící páky izolační nebo lepící páskou (obr. 6). Izolačka je pochopitelně lepší, a taky lépe vypadá.
  • Poté už jen šroubovitými pohyby hlavici nasadíte, a vyzkoušíte. Vypadá to skvěle (obr. 7), jako na sportovních speciálech:) a i ta zpátečka už jde nějak lépe:)

         Kdybyste měli jakýkoliv dotaz nebo připomínku, pošlete mi to na adresu charlie.v@centrum.cz, budu rád.

    Charlie


  • Nejnovější aktuality a zajímavé články pro cestovatele